sklavi

 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα υποδοχής μαθητών στο θέατρο Πόρτα πριν από την παράσταση «Το Σκλαβί» της Ξένιας Καλογεροπούλου, σε συν-σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου και Σοφίας Πάσχου
(Φεβρουάριος - Απρίλιος 2019)


Το Πόρτα, συνεχίζει δυναμικά την πορεία του για πάνω από 40 χρόνια, με σημαντικές παραστάσεις τόσο για ενήλικο κοινό όσο και για παιδιά, ακολουθώντας τον δρόμο που χάραξε η Ξένια Καλογεροπούλου στο παιδικό θέατρο.

Για το 2018-2019, το Πόρτα παρουσιάζει το ιστορικό έργο-σταθμό «Το Σκλαβί» της Ξένιας Καλογεροπούλου, 18 χρόνια μετά από το ιδιαίτερα επιτυχημένο πρώτο ανέβασμά του.

Είναι πεποίθηση του Πόρτα πως το θέατρο δεν ξεκινά και δεν τελειώνει με την παρακολούθηση μιας θεατρικής παράστασης. Η γοητεία και ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας του θεάτρου διαρκούν και μπορούν να δώσουν ουσιαστικά ερεθίσματα στα παιδιά για να εκφραστούν, για πολύ καιρό μετά το τέλος της παράστασης.

Υπό αυτό το πρίσμα, εφέτος το Πόρτα, με την οικονομική ενίσχυση του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, προσφέρει ένα εκπαιδευτικό εργαστήρι πριν από την παρακολούθηση της σχολικής παράστασης «Το Σκλαβί», σε μαθητές που επισκέπτονται το θέατρο. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εμπλακούν με το θέμα του έργου πριν την παρακολούθηση της παράστασης, να αποκτήσουν ερεθίσματα και κίνητρα, καθώς και τη διάθεση να ανακαλύψουν πτυχές από το έργο που πρόκειται να δουν, να διεγείρουν τη φαντασία τους και να εξωτερικεύσουν πτυχές των δικών τους ιδεών και συναισθημάτων.  Με αυτόν τον τρόπο, το θεατρικό έργο γίνεται το «όχημα» της συνάντησης ανάμεσα στο θέατρο και τα παιδιά και τα ερεθίσματα της παράστασης λειτουργούν σαν ένας καμβάς που κινητοποιεί μικρές ομάδες παιδιών.

Με αυτό τον τρόπο, η θεατρική εμπειρία ξεκινάει πριν την έναρξη της παράστασης, μέσα από τις σκέψεις, τις επινοήσεις και τα λόγια των ίδιων των παιδιών, που προκύπτουν από το θεατρικό παιχνίδι.  Τα παιδιά ξεδιπλώνουν σκέψεις και προσωπικούς συνειρμούς και δίνουν μόνα τους «ζωή» σε εικόνες, λέξεις και μικρές ιστορίες από μια παράσταση που θα πάρει «μορφή» μπροστά τους λίγο αργότερα, χωρίς να χρειάζεται να καθορίσουμε μια συγκεκριμένη διαδρομή εκ των προτέρων, η οποία θα ξετυλιχθεί ούτως ή άλλως κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης του έργου.